S01 Vision (C)

S01 Vision (C)

En önskad idealsituation som vi stÀndigt vill uppnÄ men som vi aldrig rÀknar med att kunna nÄ fram till.AnvÀnds i en vidare bemÀrkelse och inkluderar Àven FörvÀntan, Drivkraft, Strategi, Erbjudande och Nytta. Core vs Extended

S11 Vision

S11 Vision

En önskad idealsituation som vi stÀndigt vill uppnÄ men som vi aldrig rÀknar med att kunna nÄ fram till. Beskrivning

S12 AffÀrsidé

S12 AffÀrsidé

Beskrivning av vem organisationen vÀnder sig till och de behov ska tillgodoses samt hur detta ska göras. Beskrivning

S13 AffÀrsmodell

S13 AffÀrsmodell

En teoretisk beskrivning av hur ett företag, eller en affÀrsverksamhet, Àr tÀnkt att fungera. Beskrivning

S14 Drivkraft

S14 Drivkraft

Stor kraft, interna eller extern, som pÄverkar och bidrar till att forma en verksamhets utveckling. Beskrivning

S21 MĂ„l

S21 MĂ„l

Uttalande om avsikt eller önskat sluttillstÄnd för en organisation och dess intressenter, pÄ hög nivÄ. Beskrivning

S22 Strategi

S22 Strategi

En organisations riktning och syfte i lÄngtidsförloppet. Beskrivning

S23 Bedömning

S23 Bedömning

Resultatet av en analys av hur det Àr stÀllt i verksamheten med avseende pÄ en eller flera aspekter. Beskrivning

S24 Erbjudande

S24 Erbjudande

Förslag till lösning pÄ ett ofta komplext problem för kunden. Beskrivning

S33 Indikator

S33 Indikator

BenÀmning pÄ mÀtetal som anvÀnds för att mÀta dess verksamhet. Beskrivning

S34 Nytta

S34 Nytta

Positivt vÀrde som intressent upplever i samband med konsumtion av vara eller tjÀnst. Beskrivning